Ajankohtaisia uutisia:

Vammaisjärjestöjen kannanotto vammaisalan ammattitutkinnon perusteisiin

Hengityslaitepotilaat ry on mukana vammaisjärjestöjen yhteisessä kannanotossa, jossa edellytetään vammaisalan ammattitutkinnon perusteiden uusimisessa ottamaan huomioon vammaisjärjestöjen näkökannat.

Kannanotossa tuodaan esille, että vammaisalan tutkintorakenne pitää saattaa voimaan sellaisena, että se vastaa henkilökohtaisten avustajien ammatin työelämälähtöisyyttä sekä vammaisten ihmisten yksilöllisiä tarpeita ja oikeuksia. Tutkinto pitää rakentaa vammaisuuden kirjo huomioon ottaen ja vammaisten henkilöiden itsemääräämisoikeuden kunnioittamisen pitää olla koko tutkinnon läpileikkaava lähtökohta.

Koko kannanotto on luettavissa tästä.